2023

 

Forschungsartikel (Zeitschrift)

Rzepka, C., Berger, B., Koslow, A., & Hess, T. (2023). Voice Assistant, Buy Coffee Capsules! Understanding the Determinants of Consumers’ Intention to Use Voice Commerce. Data Base for Advances in Information Systems, 54(3), 137–159.
Mehr Details BibTeX DOI

 

Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

Rzepka, C., Berger, B., & Tams, S. (2023). AI-based Technologies for Everyone: How and Why to Adapt Voice Assistants’ Complexity to Older Adults.
Mehr Details Gesamter Text

2022

 

Forschungsartikel (Zeitschrift)

Mütterlein, J., Berger, B., Matt, C., Stirner, A., & Hess, T. (2022). Co-Creation in Virtual Reality: Immersion als Treiber des Kundenerlebnisses. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 59(1), 246–260.
Mehr Details BibTeX DOI

Rzepka, C., Berger, B., & Hess, T. (2022). Voice Assistant vs. Chatbot — Examining the Fit Between Conversational Agents’ Interaction Modalities and Information Search Tasks. Information Systems Frontiers, 24(3), 839–856.
Mehr Details BibTeX DOI

2021

 

Forschungsartikel (Buchbeitrag)

Rühr, A., Berger, B., & Hess, T. (2021). Intelligente IT-Systeme im Unternehmen. In Knappertsbusch, I., & Gondlach, K. (Eds.), Arbeitswelt und KI 2030 (pp. 153–145). Wiesbaden: Springer Gabler.
Mehr Details BibTeX DOI

 

Forschungsartikel (Zeitschrift)

Berger, B., Adam, M., Rühr, A., & Benlian, A. (2021). Watch Me Improve—Algorithm Aversion and Demonstrating the Ability to Learn. Business & Information Systems Engineering (BISE), 63(1), 55–68.
Mehr Details BibTeX DOI

 

Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

Koslow, A., Berger, B., Morana, S., & Hess, T. (2021). Enhancing Knowledge Externalization with Speech-Based Protocol Systems: A Design Science Approach.
Mehr Details Gesamter Text

Rühr, A., Berger, B., & Hess, T. (2021). The Ambivalent Effect of Transparency on Trust in Robo-advisors: An Experimental Investigation.
Mehr Details Gesamter Text

Thürmel, V., Berger, B., & Hess, T. (2021). Look What I’m Interested in! Towards a Better Understanding of How Personalization and Self-Reference Drive News Sharing.
Mehr Details Gesamter Text DOI