• 2024

    Forschungsartikel (Buchbeitrag)

    Möllers, M., Berger, B., & Klein, S. (2024). Contrasting Human-AI Workplace Relationship Configurations. In Ioanna, C., Mayur, P. J., & Marta, S. (Eds.), Research Handbook on Artificial Intelligence and Decision Making in Organizations (pp. 282–303). Cheltenham: Springer Gabler.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Möllers, M., & Berger, B. (2024). Seeking Augmentation of Knowledge Work through Machine Learning: A Case Study in the Field of Financial Planning.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2023

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Rzepka, C., Berger, B., Koslow, A., & Hess, T. (2023). Voice Assistant, Buy Coffee Capsules! Understanding the Determinants of Consumers’ Intention to Use Voice Commerce. Data Base for Advances in Information Systems, 54(3), 137–159.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Rzepka, C., Berger, B., & Tams, S. (2023). AI-based Technologies for Everyone: How and Why to Adapt Voice Assistants’ Complexity to Older Adults.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2022

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Mütterlein, J., Berger, B., Matt, C., Stirner, A., & Hess, T. (2022). Co-Creation in Virtual Reality: Immersion als Treiber des Kundenerlebnisses. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 59(1), 246–260.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Rzepka, C., Berger, B., & Hess, T. (2022). Voice Assistant vs. Chatbot — Examining the Fit Between Conversational Agents’ Interaction Modalities and Information Search Tasks. Information Systems Frontiers, 24(3), 839–856.
    Mehr Details BibTeX DOI

  • 2021

    Forschungsartikel (Buchbeitrag)

    Rühr, A., Berger, B., & Hess, T. (2021). Intelligente IT-Systeme im Unternehmen. In Knappertsbusch, I., & Gondlach, K. (Eds.), Arbeitswelt und KI 2030 (pp. 153–145). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Berger, B., Adam, M., Rühr, A., & Benlian, A. (2021). Watch Me Improve—Algorithm Aversion and Demonstrating the Ability to Learn. Business & Information Systems Engineering (BISE), 63(1), 55–68.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Koslow, A., Berger, B., Morana, S., & Hess, T. (2021). Enhancing Knowledge Externalization with Speech-Based Protocol Systems: A Design Science Approach.
    Mehr Details Gesamter Text

    Rühr, A., Berger, B., & Hess, T. (2021). The Ambivalent Effect of Transparency on Trust in Robo-advisors: An Experimental Investigation.
    Mehr Details Gesamter Text

    Thürmel, V., Berger, B., & Hess, T. (2021). Look What I’m Interested in! Towards a Better Understanding of How Personalization and Self-Reference Drive News Sharing.
    Mehr Details Gesamter Text DOI

  • 2020

    Forschungsartikel (Buchbeitrag)

    Berger, B., Bründl, S., Mütterlein, J., & Hess, T. (2020). Content platforms. In von Rimscha, M. B., & Kienzler, S. (Eds.), Management and Economics of Communication (pp. 169–186). Berlin & Boston: De Gruyter Mouton.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Rußell, R., Berger, B., Stich, L., Hess, T., & Spann, M. (2020). Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration. Business & Information Systems Engineering (BISE), 62(3), 253–260.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Rußell, R., Stich, L., Berger, B., Spann, M., & Hess, T. (2020). Consumer Response to Digital Paywall Configurations: Choice vs. Quantity Restrictions.
    Mehr Details Gesamter Text

    Rzepka, C., Berger, B., & Hess, T. (2020). Why Another Customer Channel? Consumers’ Perceived Benefits and Costs of Voice Commerce.
    Mehr Details Gesamter Text

    Rzepka, C., Berger, B., & Hess, T. (2020). Is it a Match? Examining the Fit between Conversational Interaction Modalities and Task Characteristics.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2019

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Mädche, A., Legner, C., Benlian, A., Berger, B., Gimpel, H., Hess, T., Hinz, O., Morana, S., & Söllner, M. (2019). AI-Based Digital Assistants: Opportunities, Threats, and Research Perspectives. Business & Information Systems Engineering (BISE), 64(4), 535–544.
    Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Rühr, A., Berger, B., & Hess, T. (2019). Can I Control My Robo-Advisor? Trade-Offs in Automation and User Control in (Digital) Investment Management.
    Mehr Details Gesamter Text

    Rühr, A., Streich, D., Berger, B., & Hess, T. (2019). A Classification of Decision Automation and Delegation in Digital Investment Management Systems.
    Mehr Details Gesamter Text DOI

  • 2018

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Berger, B. (2018). Commerce-oriented Revenue Models for Content Providers: An Experimental Study of Commerciality’s Effect on Credibility. Electronic Markets, 28(1), 93–109.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Berger, B., & Hess, T. (2018). Hedonic Information Systems: What We Know and What We Don't Know.
    Mehr Details Gesamter Text

    Rzepka, C., & Berger, B. (2018). User Interaction with AI-enabled Systems: A Systematic Review of IS Research.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2017

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Mütterlein, J., Berger, B., & Hess, T. (2017). Virtual Reality und die Medienbranche. MedienWirtschaft — Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie, 14(1), 26–31.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Qualifikationsschrift (Dissertation, Habilitationsschrift)

    Berger, B. (2017). Content-driven Commerce — Empirical Studies of the IT-enabled Convergence of Two Business Model Types. at the Ludwig-Maximilians-Universität München. WIM Digital Business. Berlin: ePubli.
    Mehr Details BibTeX Gesamter Text

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Berger, B., Geimer, A., & Hess, T. (2017). Will They Stay or Will They Go? An Examination of the Factors Influencing User Loyalty towards News Websites.
    Mehr Details Gesamter Text

    Hartl, E., & Berger, B. (2017). Escaping Reality: Examining the Role of Presence and Escapism in User Adoption of Virtual Reality Glasses.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2016

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Berger, B., Staffler, J., & Hess, T. (2016). Content Marketing. MedienWirtschaft — Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie, 13(1), 48–52.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Berger, B. (2016). To Believe or Not to Believe — Investigating the Effect of Commerce-oriented Media Revenue Models on Content Credibility.
    Mehr Details Gesamter Text

    Berger, B., & Matt, C. (2016). Media Meets Retail — Re-evaluating Content Quality in the Context of B2C E-commerce.
    Mehr Details Gesamter Text

  • 2015

    Forschungsartikel (Buchbeitrag)

    Berger, B., & Hess, T. (2015). Die Konvergenz von Medien und Handel im Internet. In Linnhoff-Popien, C., Zaddach, M., & Grahl, A. (Eds.), Marktplätze im Umbruch (pp. 449–458). Berlin & Heidelberg: Springer Vieweg.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Berger, B., Matt, C., Steininger, D. M., & Hess, T. (2015). It Is Not Just About Competition with “Free”: Differences Between Content Formats in Consumer Preferences and Willingness to Pay. Journal of Management Information Systems, 32(3), 105–128.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Berger, B., & Hess, T. (2015). The Convergence of Content and Commerce: Exploring a New Type of Business Model.
    Mehr Details Gesamter Text

    Berger, B., Matt, C., Steininger, D. M., & Hess, T. (2015). Paper or Screen — Differences in Customer Preferences and Willingness to Pay between Traditional and Digital Content Services.
    Mehr Details Gesamter Text DOI

  • 2013

    Forschungsartikel (Zeitschrift)

    Berger, B., & Hess, T. (2013). Das Paid-Content-Problem. MedienWirtschaft — Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie, 10(3), 54–58.
    Mehr Details BibTeX DOI

    Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz)

    Trenz, M., & Berger, B. (2013). Analyzing Online Customer Reviews — An Interdisciplinary Literature Review And Research Agenda.
    Mehr Details Gesamter Text