Former Research Assistant
Chair of Information Systems and Information Management
Leonardo Campus 3
48149
Münster
Leonardo Campus 3
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Münster
The Networked Service Society project is focused on thoroughly analyzing the interplay between service networks and IT. First, we develop new methods and strategies for the global organization of business processes in multinational settings. Second, we theorize on and shape the commercialization of Social Media for networked service enterprises and the public sector. The objective of our project is to strengthen the long-term research structures with our partner institutions in the Asian-Pacific region. In Joint Research, we perform high quality research and publish our results in leading peer-reviewed journals and present them on international conferences. In Joint Industry Projects, we perform research that ‘matters’, in close cooperate with industry partners and the public sector. Our objective is to establish long-term cooperation initiatives funded by these stakeholders. In Joint Education, we develop and implement joint education programs for increasing the mobility of our students and PhD students.
Project status | definitely finished |
Project time | 01.07.2010- 31.12.2014 |
Website | http://www.networkedservicesociety.net |
Funding source | Federal Ministry of Education and Research |
Project number | APR 10/805 |
Keywords | Service Science; Professionalization; Digitalization; Sustainability; Service Networks; Service Society; Networks |
Collaborative process-oriented service productivity management
Die Steigerung der Produktivität von Dienstleistungen ist eine zentrale Zielsetzung des Business Process Management (BPM). Mit Dienstleistungen werden in Deutschland bereits jetzt ca. 70 % der Bruttowertschöpfung generiert. Sie bergen darüber hinaus ein hohes gesamtwirtschaftliches Wachstumspotenzial, das sich durch eine Steigerung ihrer Produktivität in Zukunft noch besser ausgeschöpfen lässt. Damit Produktivitätspotenziale auch über die Unternehmensgrenzen einzelner Dienstleister hinaus gehoben werden können, sind neue BPM-Ansätze notwendig. Im Verbundprojekt KollaPro, bestehend aus Partnern aus Wissenschaft und Praxis, werden neue Methoden zum kollaborativen prozessorientierten Produktivitätsmanagement von Dienstleistungen entwickelt und in Form einer internetbasierten Softwarelösung (Toolkit) für die Praxis nutzbar gemacht.
Project status | definitely finished |
Project time | 01.09.2010- 31.08.2013 |
Website | http://www.kollapro.net |
Funding source | Federal Ministry of Education and Research |
Project number | 01FL10004 |
Keywords | service; productivity; BPM; collaborative BPM |