• 2012

    Book (monograph)

    Vossen, G., Haselmann, T., & Hoeren, T. (2012). Cloud-Computing für Unternehmen — technische, wirtschaftliche, rechtliche und organisatorische Aspekte (1.). Heidelberg: dpunkt.verlag.
    More details BibTeX

    Research article (journal)

    Vossen, G., & Haselmann, T. (2012). Die neue Rolle des "Chief Cloud Officers". IT-Governance (Zeitschrift des ISACA Germany Chapter e.V.), 12, 12–16.
    More details BibTeX

    Thesis (doctoral or post-doctoral)

    Haselmann, T. (2012). Cloud-Services in kleinen und mittleren Unternehmen. at the Universität Münster. Wissenschaftliche Schriften der WWU Münster, Reihe IV, Band 6. Münster: Verlagshaus Monsenstein und Vannerdat.
    More details BibTeX Full text

  • 2011

    Research article in proceedings (conference)

    Haselmann, T., & Lipsky, S. (2011). A Case for Cooperative Cloud Intermediaries for Small and Medium-Sized Enterprises. In Proceedings of the International Network for Economic Research, INFER, 13th Annual Conference, London, UK, 653–664.
    More details BibTeX

    Haselmann, T., & Vossen, G. (2011). Software-as-a-Service in Small and Medium Enterprises: An Empirical Attitude Assessment. In Bouguettaya, A., Hauswirth, M., & Liu, L. (Eds.), Web Information System Engineering — WISE 2011: 12th International Conference, Sydney, Australia, October 13-14, 2011. Proceedings (pp. 43–56). LNCS. Sydney, Australia: Springer.
    More details BibTeX DOI

    Haselmann, T., Vossen, G., Lipsky, S., & Theurl, T. (2011). Cooperative Community Clouds for Small and Medium Enterprises. In Proceedings of the 1st Int'l. Conf. on Cloud Computing and Service Science, Noordwijkerhout, The Netherlands, 104–109.
    More details BibTeX

    Working paper

    Haselmann, T., Röpke, C., & Vossen, G. (2011). Empirische Bestandsaufnahme des Software-as-a-Service-Einsatzes in kleinen und mittleren Unternehmen. In Becker, J., Grob, H. L., Hellingrath, B., Klein, S., Kuchen, H., Müller-Funk, U., & Vossen, G. (Eds.), Arbeitsberichte des Instituts für Wirtschaftsinformatik: Vol. 131. Münster: Institut für Wirtschaftsinformatik, WWU Münster.
    More details BibTeX Full text

  • 2010

    Research article in proceedings (conference)

    Haselmann, T., Winkelmann, A., & Vossen, G. (2010). Towards a Conceptual Model for Trustworthy Skills Profiles in Online Social Networks. In J., P., V., R., K., R., W., W., H., L., Ch., B., & M., L. (Eds.), Information Systems Development — Business Systems and Services: Modeling and Development (pp. 285–296). Science+Business Media. Berlin: Springer-Verlag.
    More details BibTeX

    Haselmann, T., Thies, G., & Vossen, G. (2010). Looking into a REST-based API for Database-as-a-Service Systems. In Proceedings of the 12th IEEE Conference on Commerce and Enterprise Computing (CEC 2010), Shanghai, China, 17–24.
    More details BibTeX

    Winkelmann, A., & Haselmann, T. (2010). Ein konzeptionelles Model auf Basis von Markov-Ketten zur Berechnung und Bewertung von persönlichen Kompetenzen in sozialen Netzwerken.
    More details BibTeX

    Working paper

    Haselmann, T., & Vossen, G. (2010). Database-as-a-Service für kleine und mittlere Unternehmen. In Arbeitsberichte des IAI. Münster: Institut für angewandte Informatik.
    More details BibTeX Full text

  • 2008

    Research article in proceedings (conference)

    Winkelmann, A., Vossen, G., Becker, J., Haselmann, T., Herwig, S., & Pöppelbuß, J. (2008). Bewertungsmechanismen zur beruflichen Weiterqualifizierung in sozialen Web 2.0-Netzwerken. In Hegering, H.-G., Lehmann, A., Ohlbach, H., & Scheideler, C. (Eds.), Informatik 2008 — Beherrschbare Systeme — dank Informatik (Band 2) (pp. 955–961). Lecture Notes in Informatics: Vol. 134. Bonn: Gesellschaft für Informatik.
    More details BibTeX

  • 2007

    Research article in proceedings (conference)

    Haselmann, T., Lechtenbörger, J., & Vossen, G. (2007). Data Warehouse Detective: Schema Design Made Easy. In Proceedings of the 12th GI Conference on Database Systems in Business, Technology, and Web (BTW), Aachen, Germany, 606–608.
    More details BibTeX