Gastwissenschaftler
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Interorganisationssysteme (Prof. Klein)
Leonardo Campus 11
48149
Münster
Leonardo Campus 11
48149
Münster
Riemer, K., & Schellhammer, S. (2019). Collaboration in the Digital Age: Diverse, Relevant and Challenging. In Riemer, K., Schellhammer, S., & Meinert, M. (Eds.), Collaboration in the Digital Age (pp. 1–12).
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Vehring, N. (2012). Virtual or vague? a literature review exposing conceptual differences in defining virtual organizations in IS research. Electronic Markets, online first.
Mehr Details BibTeX DOI
vom Brocke, J., Richter, D., & Riemer, K. (2012). Enterprise Social Networking — Wie können Unternehmen Social Software sinnvoll nutzen?. Wirtschaftsinformatik & Management, 4, 28–35.
Mehr Details BibTeX DOI
Riemer, K., Altenhofen, A., & Richter, A. 2. (2011). What are you doing? — Enterprise Microblogging as Context Building. In Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems (ECIS), Helsinki, Finland.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., Diederich, S., Richter, A., & Scifleet, P. (2011). Short Message Discussions: On the Conversational Nature of Microblogging in a Large Consultancy Organisation. In Proceedings of the 15th Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Brisbane, Australia.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., Holler, J., & Indulska, M. (2011). Collaborative Process Modelling — Tool Analysis and Design Implications. In Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems, Helsinki, Finland, Paper 39.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Brüggemann, F. (2009). Personalisierung der Internetsuche Lösungstechniken und Marktüberblick. In Lewandowski, D. (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen: Nutzerorientierung in Wissenschaft und Praxis (pp. 148–171). Verlagsgesellschaft AKA.
Mehr Details BibTeX
Richter, D., Riemer, K., vom Brocke, J., & Große, B. S. (2009). Internet Social Networking — Distinguishing the Phenomenon from its Manifestations. In Newell, S., Whitley, E. A., Pouloudi, N., Wareham, J., & Mathiassen, L. (Eds.), Proceedings of the 17th European Conference on Information Systems (pp. 2603–2614). United States: AIS eLibrary.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2009). E-Collaboration Systems — Identification of System Classes using Cluster Analysis. International Journal of e-Collaboration.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K. (2009). eCollaboration: Systeme, Anwendung und aktuelle Entwicklungen. HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik, 267.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Filius, S. (2009). Contextualizing Media Choice Using Genre Analysis. Business and Information Systems Engineering (BISE), 1(2), 164–176.
Mehr Details BibTeX DOI
Riemer, K., & Filius, S. (2009). Kontextualisierung der Medienwahl mit Hilfe von Kommunikationsgenres. WIRTSCHAFTSINFORMATIK (WI), 51(2), 192–205.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Lehrke, C. (2009). Biased Listing in Electronic Marketplaces: Exploring its Implications in Online Hotel Distribution. International Journal of Electronic Commerce (IJEC), 14(1), 55–78.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Strahringer, S. (2009). eCollaboration: Schwerpunktheft der Zeitschrift HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik. HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Taing, S. (2009). Unified Communications. Business & Information Systems Engineering (BISE) (BISE), 1(4).
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Taing, S. (2009). Unified Communications. WIRTSCHAFTSINFORMATIK (WI), 51(4).
Mehr Details BibTeX
Große, B. S., vom Brocke, J., Riemer, K., & Richter, D. (2008). Process Modeling for Network Organizations — The Impact of the Process Environment. In Loos, P., Nüttgens, M., Turowski, K., & Werth, D. (Eds.), MobIS 2008 — Modellierung betrieblicher Informationssysteme; Modellierung zwischen SOA und Compliance Management; 27.-28. November 2008, Saarbrücken, Germany (pp. 80–95). Lecture Notes in Informatik: Vol. P-141. Bonn: Gesellschaft für Informatik.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2008). The Beergame in business-to-business eCommerce courses a teaching report. In Proceedings of the 21st Bled eConference.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., vom Brocke, J., Richter, D., & Große, B. S. (2008). Cooperation Systems in Research Networks — Case Evidence of Network (Mis)Fit and Adoption Challenges. In Golden, W., Acton, T., Conboy, K., van der, H. H., & Tuunainen, V. K. (Eds.), Proceedings of the 16th European Conference on Information Systems (pp. 49–60). United States: AIS eLibrary.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2008). Konzepte des Beziehungsmanagements am Beispiel von Supplier und Customer Relationships. HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik, 259, 7–20.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Christ, F., & Riemer, K. (2008). Das Beergame — Realisierung einer Softwarevariante für den Einsatz in E-Commerce-Lehrveranstaltungen. In Arbeitsbericht Nr. 54 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K. (2008). Beziehungsmanagement — Grundlagen, Konzepte und Maßnahmen am Beispiel von Supplier- und Customer-Relationships. In Arbeitsbericht Nr. 55 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2008). E-Commerce und Supply-Chain-Management — Maßnahmen und Instrumente zur Verbesserung der Koordination in Lieferketten. In Arbeitsbericht Nr. 53 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
vom Brocke, , J., , Riemer, , K., , Große-Böckmann, , S., , Richter, , & D., (2008). Using the Internet for Collaborative Research in Europe — Experiences from the GARNET Virtual Network. In GARNET Working Paper: Vol. 36/08. Warwick: Selbstverlag — Eigenverlag — Self-publishing .
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Frößler, F., & Riemer, K. (2007). Presence-based Real-time Communication. In Kock, N. F. (Ed.), Encyclopedia of E-Collaboration. unbekannt — n.a. — unknown.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K. (2007). The Market for E-Collaboration Systems — Identification of Systems Classes using Cluster Analysis. In Proceedings of the 15th European Conference on Information Systems.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2007). Präsenzbasierte Echtzeitkommunikation — Eine prototypbasierte Untersuchung der Nutzbarkeit im Unternehmensberatungskontext. In Proceedings of the 8. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2007). Structuring the Market for E-Collaboration systems — a study based on cluster analysis. In Proceedings of the 2007 Information Resource Management Association (IRMA) Conference.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Korn, D. (2007). Design of Reputation Systems in Online Auction Marketplaces — A comparative market study. In Proceedings of the 2007 Information Resource Management Association (IRMA) Conference.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Korn, D. (2007). Design von Reputationssystemen in Online-Auktionen — Eine vergleichende Marktanalyse. In Proceedings of the 8. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Brüggemann, F. (2007). Personalisierung der Internetsuche — Lösungstechniken und Marktüberblick. WIRTSCHAFTSINFORMATIK (WI), 49(2), 116–126.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Frößler, F. (2007). Introducing Real-Time Collaboration Systems: Development of a Conceptual Scheme and Research Directions. Communications of the Association for Information Systems (CAIS), 20, 204–225.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K. (2006). The Role of Social Capital in Managing Relationships with IT-Suppliers — A Case Study in Electronic Commerce. In Klein, S., & Poulymenakou, A. (Eds.), Managing Dynamic Networks (pp. 125–166). Springer-Verlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Frößler, F. (2006). Presence-based, Context-sensitive Real-Time Collaboration (RTC) — research directions for a new type of eCollaboration system. In Proceedings of the 19th Bled eConference.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K. (2005). Sozialkapital und Kooperation: Zur Rolle von Sozialkapital im Management zwischenbetrieblicher Kooperationsbeziehungen. Mohr Siebeck.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., Arendt, P., & Wulf, A. (2005). Marktstudie Kooperationssysteme — Von E-Mail über Groupware zur Echtzeitkooperation. In Marktstudie Kooperationssysteme — Von E-Mail über Groupware zur Echtzeitkooperation. Cuvillier Verlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Klein, S. (2005). Propositions, Challenges and Dilemmas of the Virtual Organisation — a Social Capital-based Analysis. In Processdings of the 11th International Conference on Concurrent Enterprising (ICE 2005) (pp. 351–358).
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Kurnia, S., Schubert, P., Leimstoll, U., & Riemer, K. (2005). An Evaluation of Australian E-Shops in the Grocery and Book Industry Sectors. In Proceedings of the San Diego International Systems Conference.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Brüggemann, F. (2005). Personalisation of eSearch Services — Concepts, Techniques, and Market Overview. In Proceedings of the 19th Bled eConference.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2005). Konzeptionelle Gestaltung von Internet-Anwendungen. In Arbeitsbericht Nr. 20 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität, Universität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Gutweniger, A. (2005). Potenzialanalyse — Methoden zur Formulierung von E-Business-Strategien. In Arbeitsbericht Nr. 18 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität, Universität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Müller-Lankenau, C. (2005). Web-Evaluation: Einführung in das Internet-Qualitätsmanagement. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Totz, C. (2005). Der Online-Marketingmix — Maßnahmen zur Umsetzung von Internetstrategien. In Arbeitsbericht Nr. 19 des Kompetenzzentrums Internetökonomie und Hybridität, Universität Münster. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2004). The role of social capital in managing relationships with E-Commerce suppliers. In Proceedings of the 17th Bled eCommerce Conference.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2003). Grundzüge der internetbasierten Personalisierung. In Piller, F. T., & Stotko, C. M. (Eds.), Mass Customization und Kundenintegration. Symposion Publishing.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Totz, C. (2003). The many faces of personalization — an integrative overview of mass customization and personalization. In Tseng, M. M., & Piller, F. T. (Eds.), The Customer Centric Enterprise: Advances in Mass Customization and Personlization (pp. 35–50). Springer Verlag.
Mehr Details BibTeX
Ham, Y., Johnston, R., & Riemer, K. (2003). Complexity and Commitment in Supply Chain Management Initiatives. In Proceedings of the 3rd International Conference on Electronic Business (ICEB 2003).
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Klein, S. (2003). Challenges of ICT-enabled Virtual Organisations: a Social Capital Perspective. In Proceedings of the 14th Australasian Conference of Information Systems (ACIS).
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2002). Personalisierung am Beispiel des Internet-Handels. In Ahlert, D., Becker, J., Knackstedt, R., & Wunderlich, M. (Eds.), Customer Relationship Management im Handel (pp. 103–128). Springer.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Totz, C. (2002). Virales Marketing — Eine Werbebotschaft breitet sich aus. In Schögel, M., & Schmidt, I. (Eds.), eCRM — mit Informationstechnologien Kundenpotenziale nutzen (pp. 415–442). symposion Verlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Klein, S. (2002). Supplier Relationship Management — Supplier Relationships im Rahmen des Partner Relationship Managements. HMD — Praxis der Wirtschaftsinformatik, 39(6), 5–22.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K. (2001). Adorishop/PickPoint (Fallstudie). In Schubert, P., Wölfle, R., & Dettling, W. (Eds.), Fulfillment im E-Business. Praxiskonzepte innovativer Unternehmen (pp. 159–172). Hanser Verlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Totz, C. (2001). Nachhaltige Kundenbindung durch Vertrauensmanagement. In Klietmann, M. (Ed.), Kunden im E-Commerce (pp. 175–200). Symposion Verlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Riemer, K., & Ahlemann, F. (2001). Application Service Providing — Erfahrungsbericht aus Sicht eines Providers. In Buhl, H. U., Huther, A., & Reitwiesner, B. (Eds.), Information Age Economy — 5. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik 2001. Physica Verlag.
Mehr Details BibTeX
Riemer, K., & Totz, C. (2001). The many faces of personalization — an integrative overview of mass customization and personalization. In Proceedings of the 1st World Congress on Mass Customization and Personalization.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text
Totz, C., & Riemer, K. (2001). The effect of interface quality on success- an integrative approach on mass customization design. In Proceedings of the 1st World Congress on Mass Customization and Personalization.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text